de city tour en de nigeria falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Joran Donkersloot - WaarBenJij.nu de city tour en de nigeria falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Joran Donkersloot - WaarBenJij.nu

de city tour en de nigeria falls

Door: Joran

Blijf op de hoogte en volg Joran

22 Mei 2010 | Canada, Toronto

Hallo allemaal,

eerst weer wat antwoorden:P

ik heb helaas geen foto van "the nice guy"... ene jah het hotel is echt luxe in mijn ogen... (zie foto's)

na een eerste nacht heerlijk geslapen werd ik om 9:30AM gebeld op mijn kamer door de tourguide... ik meteen naar beneden.. o jah .. de coupon.. ik snel weer naar boven .. in de bus die ons rond ging lijden door de stad kwam ik een Australisch stel tegen die ook net een dag aan waren. tenminste dat begreep ik er uit :P... ze hadden 27 uur gevlogen om in toronto te komen.. (echt lang zeg!!!! ik dacht met een overstap in de USA maar houd me dat tegoed). onderweg door de stad werd er echt zoveel verteld dat ik de meeste dingen al weer vergeten ben. wel zijn we op 3 plaatsen gestopt. zo zagen we het oude handelshuis waar nu een markt in is en ook reden we over wat zij noemen Front st. (dit moest de eerste straat na de baai zijn naar ik geloof).... daarna reden we naar de Nathan Phillips Square. daar staat de Toronto City hall. dit gebouw is groter dan de Rembrandt toren in Amsterdam ;)... (bij de foto's zal ik de naam er bij zetten)... op het plein was een een groote vijver en daarover heen ik meende 3 a 4 boven gespannen van beton... wel apart... de tourguide liet ook 2de garden of peace zien. dit is een memorial naar de of Hiroshima daar stond een zonnewijzer en een vlam van de vrede. (zie foto's) daarna liet hij ons iets zien wat mijn vermogen te boven ging.....

The Path. dit is een ondergrondse gangenstelsel met aaneen geloten rijen van winkels van wat ik meen 27 km lang... het bevind zich vrijwel geheel onder downtown. en ze hebben overal ingangen.
bij het finaciëel district kunnen alle medewerkers naar de path om daar hun lunch te nuttigen .. wat ik heb vernomen is het dan echt druk daar :P....

Verder op de dag ben ik nog even naar het winkelgedeelte gelopen om wat dingen in te slaan. ik belande in het ondergrondse gangenstelsel en heb daar ongeveer 3 uur rond gekuierd. onder andere heb ik daar de zipbags gevonden en heb wat crunch ingeslagen. ook viel mijn oog op 6 liter water van 12 flesjes van 500ml. die waren bij elkaar 2 dollar..

De Volgende dag ben ik om half 7 opgestaan om zo klaar te staan voor de rit naar de Falls :)... ik was ruim op tijd. onderweg naar de falls vertelde de tourguide weer zeer veel over de stad en de huizen / bruggen die we onderweg tegen kwamen..onderweg leerde ik engelsen kennen die rond York woonden en ook in het hotel logeren.
Na ongeveer anderhalf uur rijden en tuterende oren kwamen we aan bij de falls. Echt indrukwekkend. ze hebben een heel dorp / stad er om heen gebouwd. ook zijn er 4 bruggen die je lijden naar de USA. namelijk is aan de andere oever van de falls heb je de United States. de hoeveelheid die van de falls afvalt is ongeveer de helft van het water. de andere helft word of werd gebruikt voor het opwekken van elektriciteit. (helaas was mijn camera leeg op de helft van de dag, dus heb niet alles kunnen plaaten..). nou jah. op de boot kregen we van de mist een gehele douche ^^. zo dik was de mist^^.

na een lunch gehad te hebben in het restaurant vervolgende we onze weg naar de town of Niagara on the lake...daar hebben we ook wat rond gekeuert.. ik wilde niet echt de winkels zien en begon wat rond te zwerven door de straten daar. ik kwam een mooi parkje tegen en liep waarempel weer tegen de twee australiers aan van de vorige dag.

als afsluiting van de dag bezochten we nog eewn wijgaarde. daar kregen we 3 wijnen te proeven die daar geoogst werden. hihi jullie denken zeker dat ik wat heb gedroken.. nee hoor alleen wat geroken. ons werd ook Ice wijn voorgeschotelt. de gids daar vertelde dat ze de wijn bij -10 oogsten in januari / feb. echt indrukwekkend allemaal...

na terug gebracht naar het hotel ben ik wat gaan eten en was ik echt gesloopt... nu is het hier half 11(bij jullie 5 uur in de nacht :p)
en ik mag mee maken de aflossing van de crew van een vlucht. ineens kwamen er een 10tal stwardessen en piloten van een azische vlucht in de lobby .. die mochten weer aan de gang. een half uur later kwam de lichting die het hotel in ging.. echt grappig.


o jah de foto's van de falls komen later....

nou tot maar weer bij een volgende update....

Cya

  • 23 Mei 2010 - 09:36

    Timo:

    Heey Joran,

    Hoe is het met je??
    Weer leuke stukjes gelezen! Lijkt me wel lange dagen:P Heb je niet eens een beetje ice wijn voor mij geproefd? je mag het uit spugen he;) Flesje in de tas voor Buur & Buur?;) haha

    Ben benieuwd naar de foto's!

    En je krijgt de groeten van auke!

    spreek je,

    Buur

  • 23 Mei 2010 - 10:59

    Hans De Groot:

    kijk joran : that's the place to be, maar wij hebben het hier ook niet zo slecht hoor met dik 22 graden en volop zon, eindelijk na zoveel maanden van koud weer

  • 23 Mei 2010 - 13:56

    Mams:

    Ha lieve Joran,

    Je raakt aardig thuis daar zo;) . Die Niagarra falls lijken me een bijzondere ervaring, en dat maakt een hoop lawaai toch? al dat water.
    Leuk om de fotoos van jou :-D en de stad te zien. Wat een vreemde gebouwen, en zo hoog! Dat zou misstaan in Castricum m.i.
    Als ik je goed begrepen heb heb je nu 2 dagen xcursies gehad, en dus nu nog 2 dagen vrij te besteden over om Toronto te "doen".
    Heb je al iets waar je graag heen wil? Of ga je tussendoor een dagje "even-niks-héhé" - want vakanie?

    liefs Mam

  • 23 Mei 2010 - 16:41

    Jeroen:

    fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!
    benieuwd naar je volgende belevenissen...

    Groetjes,Jeroen&Mieke

  • 24 Mei 2010 - 18:55

    Jolein :

    Geweldig Joran! Wat een prachtige reis ben jij aan het maken. Ik ben helemaal 'bij' want ik heb zojuist al je reisverslagen gelezen. Super. Geniet ervan en ik hoop dat je nog een fotootje hebt van de falls? groetjes vanuit een zonnig (eindelijk) Castricum.

  • 24 Mei 2010 - 21:35

    Ruud:

    Hi Joran,

    Gaat lekker he? tof dat je het naar je zin heb.

    Groetjes Ruud

  • 25 Mei 2010 - 15:15

    Rob J:

    Mooie foto's en reisverslag tot nu toe. Ben echter wel nieuwsgierig naar die van de Niagara Falls. Enne..waar zijn die mooie Canadese vrouwen? Of hou je die foto's voor jezelf^^
    Groetjes en iets meer lachen op de foto svp.

  • 25 Mei 2010 - 18:58

    Joran Donkersloot:

    Wat gaaf zeg al die reacties ......:) lees mijn volgende verslag maar ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joran

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 20526

Voorgaande reizen:

04 Juli 2019 - 09 Juli 2019

Ierland trip

06 Juli 2017 - 11 Juli 2017

Traveling Ierland

17 December 2013 - 02 Februari 2014

Adventure in the far east and south

05 Mei 2011 - 28 Mei 2011

Crossing Canada

20 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Travel Canada

Landen bezocht: