De aankomst in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Joran Donkersloot - WaarBenJij.nu De aankomst in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Joran Donkersloot - WaarBenJij.nu

De aankomst in Toronto

Door: Joran

Blijf op de hoogte en volg Joran

21 Mei 2010 | Canada, Toronto

Hallo allemaal.

hier wat antwoorden op de reacties van het vorige verslag....

voor pa... jah graag die foto's f via picassa naar me sturen...

nee timo ik ben niets verloren... :P:P

dan nu weer een lang verslag, neem maar ff de tijd er voor ^^


Bij aankomst van het vliegveld kwam ik bij de douane en moest ik ipv rechtstreeks naar de bagage band de andere kant op om naar de immigratiedienst te gaan. ik dacht "jeetje" wat is dit maar jah, ik wilde canada in:p....
ik heb bij 2 a 3 verschillende loketten moeten vertellen wat ik kwam doen en hoe ik alles bij elkaar had gespaard enz....uiteindelijk kwam ik bij een xray apparaat en kon ik beide tassen uitpakken..(gelukkig bleef het bij de handbagage )daarbij kwam ik er achter dat een appel mee naar canada niet zo'n goed idee is :( omdat ik hem daar kwijt was..de reden daarvoor: het kan ziektes ofzo mee kan nemen ... gelukkig was de rest wel goed en ik kon mijn bagage ophalen....

nadat ik geld had gewisseld en door de deuren van de terminal ging kreeg de dag een leuke maar rare wending....

ik ging meteen rondkijken om te zien of er iemand met een bord stond met mijn naam er op... (teminste zo verwachte ik het.....)

Op het eerste gezicht zag ik niemand en liep maar maar wat rond in de hal en vroeg maar wat rond... na een tijdje dacht ik "nou ik ga maar eens kijken of ik buiten meer geluk heb".. zo gezegd ik naar buiten en keek wat om me heen.. het enige wat ik zag waren "limochines" (hier zijn dat een soort van verlengde taxi's).. shuttles van allemaal verschillende company's...en natuurljk de gebruikelijke taxi's... , Ik naar een paar van hen toe om te vragen, maar niemand wist het .. wel zagen de taxi's hun kans schoon om wat bij te verdienen en boden me een lift aan .. maar ik bleef ongestoort door zoeken naar die man of vrouw met het naambordje. ik maar terug naar binnen en ben ik naar de information balie gegaan.na wat rond gezoek heb ik de vraag voor gelegd aan de aardige mevrouw achter de balie.. na wat uitleg ging ze de agent bellen.... Na zeer lang wachten (jah ze hebben hier ook wachtbandjes :( )vertelde ze me dat ze me niet er mee kon helpen.. nou jah.. dan zelf maar weer aan de slag....

na wat rond kijken zag ik een man met een briefje en ik sprak hem aan. hij bleek mij niet op de lijst te hebben maar wilde me wel helpen... na wat gepraat met de man vertelde hij me dat zijn naam Shawn was en stond te wachten op 3 muziekkanten die gingen optreden bij een lokaal Jazz-festival....hij was zeer aardig en wilde ook voor mij naar de agent bellen en dat deed hij ook.. terwijl we moesten wachten tot we iemand aan de lijn hadden ... waren 2 van zijn pickups geariveerd en gaf hij zijn telefoon aan mij... zodat hij de mensen kon opvangen. na een kwatier kwam shwan met een oplossing... hij vond het sneu dat ik daar maar stond te wachten op een tranfer die niet zou komen en wilde me wel naar het Hotel brengen... "jeettje" ik verbijsterd maar nam het aanbod aan...
we (shwan en zijn 2 pickups en ik) liepen naar buiten en stonverbaast zette hij de 2 in een taxi en vertelde me dat het zo wel goed kwam... hij moest nog op 1 andere pickup wachten wiens vlucht vertraagd was... met nog een half uur te verdoen kwam ie er achter dat het mijn eerste keer in canada was en hij nam me op sleeptouw mee naar een coffieshop genaamd "Tim Hortons" (lijkt op starbugs). Daar vertelde hij dat het mijn eerste Tim Hortons ervaring was en kreeg van hem voor het eerst van mijn leven een icecapp...( dat is echt lekker maar wel met een hele dot calorieën er in..) al pratende vertelde hij dat hij een zzp'er is en dat hij veel dingen regelde qua logistiek voor festials, shows enz. (hé...wat leuk!!!!)bij aankomst van de pickup van hem reed hij hem naar zijn hotel.
vanaf daar reed hij wel wat downtown in om me al wat dingen te laten zien.... zo kwamen we langs een heel groot terrein waar een groote hal was met allemaal laaddoks voor vrachtwagens en vertelde me dat dat de groentemarkt was en dat daar elke zaterdag iedereen zeer vroeg naar toe kwam om daar zijn dingen te kopen... nou jah , na heel wat rond gereden te hebben kwam ik "tollend" van alles wat ik zag bij het hotel aan en wilde ik hem wat geven maar dat sloeg ie af..... "What a nice guy". ik kreeg van hem zijn adresskaartjes en hij vertelde me dat ik hem kon bellen als ik er niet uit kwam enz... echt gaaf ....
(sorry berry dat ik mn tranfer heb gemist)

Eenmaal ingecheckt in het hotel ging ik kapot naar mn kamer ... wooow op de 12de verdieping...en ik kreeg een pasje om mijn kamer te openen.. evht weer eens wat anders :P
In de kamer kwam ik er achter dat ik op het noorden uitkeek.... heerlijk teminste geen brandende zon op mn kop:P

Ik terrug naar beneden omdat ik het pakketje van de reis moest ophalen. dat was bij het biusnesscentrum... daar vertelde een aardige jonge dame dat ik op die plek ook gratis kon internetten.... ik heb ergens in een pizza restaurantje pizza gegeten en ben 's avonds het pakket gaan uit pakken en uitpluizen.... en vroeg naar bed:P

dat was het weer .... ik zal morgen avond weer wat schrijven....

Cya


  • 22 Mei 2010 - 07:50

    Wendy En Barbara:

    he joran
    net je reisverslag gelezen wat een ervaring zo op de eerste dag we zijn trots op je dat je het toch allemaal maar doet,graag ook wat foto's van je reisgenoten...we zijn nieusgierig naar de nice guy?????
    Groetjes barbara en wendy

  • 22 Mei 2010 - 07:50

    Wendy En Barbara:

    he joran
    net je reisverslag gelezen wat een ervaring zo op de eerste dag we zijn trots op je dat je het toch allemaal maar doet,graag ook wat foto's van je reisgenoten...we zijn nieusgierig naar de nice guy?????
    Groetjes barbara en wendy

  • 22 Mei 2010 - 10:18

    Yngwe:

    Ik vindt ook dat je t goed geregeld hebt!! Leuk dat je zomaar op sleeptouw wordt genomen en alvast een stukje van de stad ziet:D

  • 22 Mei 2010 - 10:19

    Mams:

    Goedemorgen,

    Goed opgelost joh, dat gedoe met die onvindbare transfer.
    En erg leuk om zo'n uitgebreid verslag van je te lezen!!!! Gezellig :-D .
    liefs mam

  • 22 Mei 2010 - 12:04

    Myriel:

    Wat een verhaal zeg!! Dat was je eerste beproeving ;) Gaaf dat je Sean the nice guy zo aardig voor je was. En suf dat je transfer onvindbaar bleek.. Hopen dat de rest van de transfers wel braaf voor je klaar staan. Hoewel taxi's en liften van nice guys natuurlijk ook prima werken :D

    Enjoy! En is je hotel zo luxe als je verwachtte? Ik kijk uit naar je volgende blog!

    xx

  • 22 Mei 2010 - 17:59

    Marijke En Frans:

    Hoi Joran,

    Gaaf joh, Canada. Willen wij ook zo graag nog een keer naar toe. Geniet ervan en hopelijk ontmoet je een heleboel aardige mensen onderweg. We lezen het allemaal graag.
    Groetjes,
    Marijke en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joran

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 20447

Voorgaande reizen:

04 Juli 2019 - 09 Juli 2019

Ierland trip

06 Juli 2017 - 11 Juli 2017

Traveling Ierland

17 December 2013 - 02 Februari 2014

Adventure in the far east and south

05 Mei 2011 - 28 Mei 2011

Crossing Canada

20 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Travel Canada

Landen bezocht: